torstai 17. maaliskuuta 2011

Päivänsini huonekasvina

Tervehdys pitkästä aikaa!

Käsityörintamalla olen eksynyt taas kokeilemaan jotain uutta, vaikka entisetkin työt ovat kesken.
Mutta ei se mitään, koska sitten kun alkaa tulee valmista, niin tuleekin sitten useampia varmasti pienellä aikavälillä ;)

Nyt kuitenkin postaus päivänsinestä, jota kasvatan lastenhuoneeseen.
Kyseessähän on puutarhakasvi, joka soveltuu myös huonekasviksi.
Mulla oli tälle kasville hyvä, valoisa paikka ja tytär oli innoissaan, kun huomasi, että lehdet ovat sydämenmuotoiset.
Tässä pari kuvaa.



Tällaisia löytyy lähes joka lehtihangasta.
Olisiko haaroja vai nuppuja?



Aika hyvää vastinetta kymmenen sentin siemenpussille, josta on vasta muutama siemen kylvetty :)


3 kommenttia:

Sude kirjoitti...

Päivänsini on ihana kukka. Meillä sitä on kasvatettu jo yli 50 vuotta joka kesä. Välillä siemeniä ei saanut mistään, kun nuoriso keksi käyttää siemeniä huumausaineena. Nyt niitä taas saa, oliskohan jotenkin jalostettu erilaiseksi.
Siemenkodat kannattaa kerätä talteen, sillä uudet kukat lähtee seuraavana vuonna ihan hyvin itse kerätyistä siemenistä. Hyvää kukinta-onnea :)

Anonyymi kirjoitti...

Hienot lehdet! Minulla on kasvamassa kelloköynnöstä, sekin on hienon näköinen kasvaessaan, mutta olen joutunut vähän rajoittamaan kasvua, kun olen niin aikaisessa.

nirppu kirjoitti...

Sude: Pitääkin ottaa siemeniä talteen... Vaatiikohan se sisätiloissa mua pölyttäjäksi ;)

Hellu: Kelloköynnöstä en olekaan kokeillut. Kuvissa näyttää ainakin tosi kauniilta :)